FIT kotlety z brokuła to świetna zdrowa alternatywa dla kotletów mielonych. Są soczyste, wyraziste w smaku, lekkie i pyszne a przygotowanie ich zajmuje chwilę.
Kotleciki podajemy z ziemniakami oraz tzatziki (ogórek starty na tarce, kawałek cebulki, ząbek czosnku, pieprz, sól i łyżka jogurtu greckiego)


Do przygotowania kotletów potrzebujecie:
✔ pół dużego brokuła lub 1 mniejszy
✔pół drobno pokrojonej cebulki
✔pół drobno pokrojonego ząbka czosnku
✔1 jajko
✔3-4 łyżki mąki jaglanej ( może być inna)
✔ sól, pieprz, papryka słodka, chilli (opcjonalnie)
✔ świeża lub suszona natka pietruszki
✔ bułka tarta lub płatki jaglane do obtoczenia kotlecików


Brokuła gotujemy w wodzie około 10 min, odcedzamy go, przekładamy do miski i ugniatamy widelcem lub praską do ziemniaków. Dodajemy resztę wcześniej przygotowanych składników i mieszamy. Formujemy kotleciki. Obtaczamy je w bułce tartej lub płatkach jaglanych i smażymy na oleju lub oliwie do momentu aż się zarumienią z każdej strony.
Z tego przepisu wyszło mi 7 małych mega chrupiących kotletów. Jeśli chcemy więcej, podwajamy porcje.
Smacznego!❤